Замислете дека емпатијата е задолжителен предмет во училиштата: ова е реалност во една европска земја која ги учи децата како да ги разбираат другите

Замислете дека емпатијата е задолжителен предмет во училиштата: ова е реалност во една европска земја која ги учи децата како да ги разбираат другите

Објавена во: Совети // Boys and Girls

Емпатијата се учи на деца на возраст од 6 до 16 години во Данска еднаш неделно од 1993 година. Наставата таму се фокусира на соработка, па затоа 60 проценти од неа се одвива во групи.

Секој пат кога ќе се објави листа на најсреќните земји во светот, Данска е секогаш близу до врвот на листата. Оваа прекрасна земја во Северна Европа, каде што живеат нешто помалку од шест милиони луѓе, може да се пофали со висок БДП по глава на жител, а исто така е украсена со економска еднаквост, ниска стапка на криминал, силна социјална сигурност и слобода на личен избор. Покрај сето погоре, Данска има и образование кое е достапно за сите, а од 1993 година емпатијата е дел од училишната програма.

ДЕЦАТА ГИ „ПРОГРАМИРААТ“ СВОИТЕ МОЗОЦИ ДА РАЗБИРААТ И ДА ОДГОВАРААТ НА ДРУГИТЕ

Да, добро прочитавте. Тоа е задолжителен, а не изборен предмет, кој се учи на деца на возраст од 6 до 16 години еднаш неделно. Затоа, емпатијата во Данска е на исто ниво како, на пример, математика, историја, географија, англиски јазик или компјутерски науки. Бидејќи љубезноста таму не се смета само за вроден квалитет, туку и за вештина што може и мора да се научи.

Невронаучниците веќе потврдија дека емпатијата го менува мозокот. Докажано е дека нејзиното практикување го зајакнува медијалниот префронтален кортекс, односно областа одговорна за перцепција и емоционална регулација. А ова всушност значи дека данските деца на училишниот час по емпатија ги „програмираат“ своите мозоци така што ги разбираат и реагираат на другите.

САМО 6,3 ПРОЦЕНТИ ОД ДАНСКИТЕ УЧЕНИЦИ ДОЖИВЕАЛЕ МАЛТРЕТИРАЊЕ ВО УЧИЛИШТЕТО

Речиси 60% од часовите во Данска се одвиваат во групи. Во нивните училишта, фокусот е секогаш на соработката. А таков начин на работа се покажа како многу ефикасен. Бидејќи откако учењето повеќе нема да биде натпревар, децата ќе почнат да ги гледаат своите врсници како сојузници, а не како закана. Затоа, воопшто не е изненадувачки што само 6,3% од данските ученици доживеале малтретирање во училиште, што е еден од најниските проценти во Европа.

Фондацијата „Мери“, именувана по сегашната данска кралица, придонесе многу за ова. Нејзината програма против малтретирање, која се спроведува низ целата земја, ги охрабрува децата на возраст од три до осум години да зборуваат за насилството меѓу врсниците и малтретирањето и да научат да бидат погрижливи едни кон други.

ДОКАЖАНО Е ДЕКА СОРАБОТКАТА И ЕМПАТИЈАТА ИМ ОБЕЗБЕДУВААТ НА ДЕЦАТА ДЛАБОКИ НИВОА НА СРЕЌА

Во данските училишта, емпатијата се учи преку суптилно и постепено спојување на академски посилните и послабите ученици, т.е. посрамежливите деца се охрабруваат да соработуваат со подружељубивите. Ова им покажува дека секој има одредени позитивни квалитети. Бидејќи математичкиот гениј може да биде ужасен во фудбалот и обратно, овој систем поттикнува тимска работа и почит.

Бидејќи, како што објави порталот „Атлантик“, способноста да се објасни комплицирана тема не е секогаш лесна задача, но затоа е непроценлива животна вештина. А истражувањата покажаа дека соработката и емпатијата им обезбедуваат на децата длабоко ниво на среќа. На крајот на краиштата, доволно е да се каже дека човечкиот мозок регистрира поголемо задоволство преку соработка отколку самостојна победа.

ЗА ЕМОЦИИТЕ, ОД ТАГА И СТРАВ ДО СРЕЌА, СЕ УЧАТ ВО ПРЕДУЧИЛИШНА ВОЗРАСТ

Децата кои се учат на емпатија од рана возраст имаат поголема веројатност да дипломираат, да најдат добри работни места и да имаат подобри односи како возрасни. Затоа во Данска не е приоритет да се биде најдобар во една соба (на пример, училница или спортска сала), туку главната цел е истата таа соба да биде најдобра.

За време на часот за емпатија, учениците дискутираат за своите проблеми, без разлика дали се поврзани со училиштето или не, а потоа целиот клас со наставникот се обидува да најде решение врз основа на слушање и разбирање. Емоциите, од тага, страв, лутина и фрустрација до среќа, се учат веќе во предучилишна возраст. Важен дел од програмата се сведува на фактот дека воспитувачите и децата не ги осудуваат емоциите што ги гледаат. Целта е да се препознаат и почитуваат.

НЕМА НАГРАДИ И ТРОФЕИ, А НАПРЕДОКОТ Е ИСКЛУЧИВО ПРЕКУ КУЛТУРА НА МОТИВАЦИЈА

За да не се создаде конкуренција, данските училишта не нудат награди или трофеи на своите ученици кои се истакнуваат во одреден предмет или спорт. Наместо тоа, тие практикуваат култура на мотивација за напредок, мерена исклучиво во однос на себеси. Сè на сè, лекциите за емпатија од данските деца создаваат среќни возрасни, што е потврдено со годишните листи на најсреќните земји.

Фото: Freepik.com
Извор: Putnikofer.hr

Објавена во: Совети // Boys and Girls

Можеби ќе ве интересира: