Во оваа земја, часовите за ЕМПАТИЈА се задолжителни: Децата учат да бидат добри луѓе, а присутни се и домашни миленици

Во Данска, децата на возраст од 6 до 16 години посетуваат задолжителни часови по емпатија, вклучувајќи часови за сочувство кон животните. Оваа долгогодишна иницијатива, дел од националната училишна програма од 1993 година, помага во развојот на социјални вештини и обликување на едно од најсреќните општества во светот.
Во Данска, земја која со децении се смета за една од најсреќните во светот, емпатијата е училишен предмет.
Децата на возраст меѓу шест и шеснаесет години имаат неделна лекција посветена на разбирање на другите, негување на љубезност и учење како да се грижат за животните и заедницата околу нив.
Овие часови не се нова идеја, тие се дел од националната наставна програма од 1993 година.
Сепак, токму сега, во време на зголемување на дигиталната отуѓеност и насилство меѓу врсниците низ целиот свет, данскиот модел сè повеќе го привлекува вниманието на другите земји кои бараат начин да ја вратат човечноста во образованието.
Училиште на емоции, не само оценки
На часовите по емпатија, познати како klassens tid, учениците дискутираат за меѓусебни несогласувања, чувства и заеднички проблеми.
Наставниците не држат предавања, тие ги охрабруваат децата да ги разберат перспективите на другите луѓе, да научат да слушаат и да реагираат со внимание.
Во некои училишта, децата заеднички смислуваат решенија за конфликти, дискутираат за ситуации од секојдневниот живот или морални дилеми од бајки и филмови. Во други, тие помагаат во грижата за училишните животни или волонтираат во заедницата.
„Децата учат не само да бидат паметни, туку и да бидат добри“, вели Лизе Андерсен, педагог од Копенхаген.
Како што истакнува, емпатијата е основа на секоја здрава заедница.
„Ако научите дете да ги разбира другите, еден ден ќе се разбере себеси“, наведува таа.
Љубезноста како национална вредност
Со години, Данска е на врвот на листата на „најсреќните земји во светот“, според истражувањето на Обединетите нации за глобалната среќа.
Социолозите и психолозите веруваат дека, покрај социјалната сигурност и довербата во институциите, културата на меѓусебно почитување што се учи од најраните училишни денови, исто така, значително придонесува за ова.
Емпатијата е, во данското општество, подеднакво важна како математиката или мајчиниот јазик. Може да се види во начинот на кој граѓаните се однесуваат едни кон други, во отвореноста на заедницата и подготвеноста да им се помогне на оние што се во тешкотии.
Лекции за остатокот од светот
Во свет каде што децата се сè повеќе изложени на притисок, социјални мрежи и површни односи, данскиот пример покажува дека емоционалната писменост може и мора да се научи.
Експертите веруваат дека слични програми би можеле да помогнат во други земји, особено во борбата против насилството меѓу врсниците, дискриминацијата и депресијата кај младите луѓе.
„Емпатијата не се раѓа сама по себе, таа се развива во контакт, преку разговор, преку заедништво“, вели психологот од Архус, д-р Мете Јенсен.
„Колку повеќе ја негуваме во училиштата, толку поздраво, постабилно општество ќе имаме“, нагласува таа.
Лекција за среќа
За Данците, среќата не е само резултат на економскиот просперитет, туку длабоко вкоренета култура на сочувство. Учењето за емоциите, грижата и љубезноста не е посебен проект, туку природен дел од образованието и растењето.
Можеби тајната на данската среќа лежи токму во ова, кај децата кои од мали нозе учат дека светот станува подобро место само кога го споделуваме со другите.
(EUright because/The Guardian/The Independent) FOTO: Freepik
